Блог укр

Сучасний етикет ділового листування в месенджерах

Сучасний етикет ділового листування в месенджерах


Як правильно використовувати канали зв'язку та не зіпсувати відносини?
У сучасному світі, рішення робочих моментів, найчастіше відбувається в онлайн-режимі. З цієї причини дуже важливо знати базові правила ділового етикету при комунікації в месенджерах та соцмережах.

Мене звуть Анастасія Іванова, я - експерт по діловому та світському етикету, підготувала для вас ТОП 10 правил, яких необхідно дотримуватися в Діджитал просторі. Вони допоможуть налагодити відносини з потенційними партнерами та зарекомендувати себе з найкращої сторони.

Правило 1

Спілкування в робочий час


Повідомлення повинні відправлятися виключно у робочий час. Адже, ви можете поставити людину у незручне становище, примушуючи його відповідати не на роботі. Крім того, якщо ви напишете вночі або у вечірній час, то ризикуєте розбудити людину (ви ніколи не знаєте, вимкнений чи ні, звук на телефоні одержувача).

Правило 2

Максимум сенсу - мінімум слів


Думки в повідомленні повинні бути чітко сформульовані: конкретні, лаконічні, послідовні. Використовуйте короткі речення. Хороший спосіб: одне питання - одне повідомлення. Так буде простіше сприйматися послання, і на нього буде легше відповісти.


Правило 3

Не розділяйте повідомлення


Головна порада при використанні месенджера - не розділяйте своє послання. Багато людей пишуть: «Добрий день», «Хочу замовити ваші послуги», «Скільки коштує?». Такі повідомлення хочеться негайно відправити у чорний список.

Особливо неприємно одержувачу те, що звукові повідомлення приходять кожні 5 секунд. Це може дратувати не тільки власника гаджету, але й людей навколо нього. Тому викладайте суть питання в одному повідомленні та чекайте на відповідь.

Правило 4

Залиште аудіо та відео повідомлення для друзів


Формат аудіо та відеоповідомлень зручний тільки тому, хто його відправляє. Не варто ним зловживати, краще уникати. Крім того, подумайте, чи зможе співрозмовник нормально сприйняти такий спосіб комунікації (приєднати гарнітуру, знайти тихе місце). Текстове повідомлення використовується для прояву поваги безпосередньо до людини, до його часу.

Правило 5

Привітання - важливий елемент бізнес-етикету


Не важливо, який канал зв'язку був обраний для комунікації. У будь-якому випадку вам потрібно привітатися та представитися, навіть якщо у месенджері є ваше портфоліо. Людина не буде витрачати свій дорогоцінний час на ознайомлення з вашим профілем.

Правило 6

Звернення на ім'я


Персоналізація - найкращий спосіб для прояву поваги. Пригадуйте ім'я людини при зверненні, але будьте дуже уважні. Помилки у словах можна вибачити в повідомленні, але не в імені. Уникайте зменшувально-пестливих форм, не порушуйте особисті кордони.

Правило 7

Перевіряйте текстове повідомлення перед надсиланням


Чистота тексту - ваша презентація. Поспіх - гірша якість у цій справі. Під час комунікації, одержувач не бачить вашої міміки, зовнішності. Є тільки текст, за яким вас оцінять. Помилки - це «неохайний зовнішній вигляд», неповага до співрозмовника. Витратьте 3 хвилини, перевірте текст особисто, завантажте у сервіс перевірки правопису, для того, щоб не загубити репутацію. Не потрібно вживати складні терміни та сленгову лексику.


Правило 8

Caps Lock, емоції, знаки оклику


З цими елементами месенджерів будьте обережні. Великі букви та знаки оклику, можуть сприйматися, як підвищений тон або навіть крик. Емоції у бізнесі виглядають несерйозно та навіть відлякують.

Правило 9

Формат листування / Контактні дані


Контакти або номера карт відправляйте у повідомленні цифрами. Якщо ви зробите знімок з екрана або фото візитки - це не буде коректним. А все тому що займає багато часу в одержувача: ввести, перевірити. Чому б не відправити так, щоб потім просто «скопіювати - вставити»?

Правило 10

Естетика оформлення


Навіть у діловому листуванні кожну окрему думку оформляйте, як окремий абзац. Не забувайте про відступи після привітання, перед кожним абзацом та перед підписом.

Пам'ятайте, месенджер - це особиста територія, вторгнення у яку вимагає чітких навичок у тому, як коротко сформулювати думку. Дзвінки від незнайомих осіб - вищий ступінь порушення бізнес-етикету. Пам'ятайте правила хорошого тону та дбайте про зручність співрозмовника.

Made on
Tilda